مجازی سازی سرور

نصب ، پیکربندی و پشتیبانی زیرساخت های مبتنی بر مجازی سازی سرور

 

مجازی سازی سرور این امکان را به ما می دهد که سرور های فیزیکی را به صورت مجازی و در مقیاس های کوچک تر درون سرور های فیزیکی قدرتمند شبیه سازی کنیم.در این تکنولوژی   به جای اینکه مستقیما سیستم عامل روی سرور نصب شود، نرم افزاری تحت عنوان مجازی ساز سرور یا همان هایپروایزر (Hypervisor)روی سرور نصب می گردد ، که هایپروایزر مدیریت سخت افزار مارا بر عهده دارد.بزرگترین دغدغه مدیران فناوری اطلاعات و ادمین های شبکه استفاده بهینه از توان سخت افزار های سازمان خود می باشد که با استفاده از مجازی سازی سرور این امر امکان پذیر میشود.

سهولت در امر پشتیبان گیری

با پیاده سازی مجازی سازها روی سرورهای فیزیکی ، یک لایه ی منطقی به نام Hypervisor Layer برای ما وجود دارد، که بک آپ گرفتن از ماشین های مجازی برای ادمین های شبکه به شدت آسان شده و بدون زمان قطعی این امر برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می شود.

استفاده بهینه از سخت افزار

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه سخت افزار ،روز به روز سرورهای فیزیکی به سمت قدرتمندتر شدن هستند.با توجه به هزینه های زیادی که برای تامین سخت افزار از سمت سازمان ها انجام می شود، یکی از دغدغه های ادمین های شبکه استفاده ی بهینه از 100% توان سخت افزاری سرورها می باشد.

کاهش هزینه ها

سرویس مجازی سازی سرور با توجه به امکاناتی که در اختیار سازمان ها قرار می دهد ، کاهش چشم گیر هزینه در بحث پیاده سازی و نگهداری داری دیتاسنتر ها دارد.به طور مثال کاهش تعداد سرورهای فیزیکی و به دنبال آن کاهش تعداد نیروی متخصص برای پشتیبانی سرورها  و کاهش هزینه در بحث پیاده سازی کولینگ اتاق سرور ، از مزایای این سرویس می باشد.

ذخیر متمرکز داده ها

با توجه به کاهش تعداد سرورهای فیزیکی سازمان شما ،  انتقال سرویس ها و سیستم عامل ها از سرورهای فیزیکی به ماشین های مجازی ،باعث ذخیره  سازی دیتا در یک سرور فیزیکی قدرتمند برای سازمان شما فراهم میشود.

مجازی سازهای رایج

می توان برای غول های مجازی سازی دنیا از دو شرکت Citrix  و VMware نام برد ، کی می توان گفت امروزه اکثره سازمان ها از محصولات مجازی سازی این دو شرکت در زمینه مجازی سازی سرور استفاده می کنند.

فرا ای تی با متخصصین در این زمینه در بحث های پیاده سازی و پشتیبان گیری به شما عزیزان کمک می کند.

Citrix Hypervisor

( Citrix Hypervisor ( Citrix Xenserver

VMware vSphere Hypervisor (ESXi)

انواع هایپروایزر (Hypervisor)

Hypervisor Type 1 (bare-metal)

نرم افزار هایپروایزر در دو نوع ارائه می شود ، هایپروایزر نوع یک (Hypervisor Type 1) که اغلب تحت عنوان “bare-metal” خوانده می شود، به طور مستقیم در برروی سخت افزار میزبان نصب می شود و مستقیماً تمام منابع سخت افزاری سرور را مدیریت می کند که تخصیص منابع سخت افزاری به ماشین های مجازی از طریق همین هایپروایزر صورت می گیرد. هایپروایزر محبوب VMware vSphere ESXi  و هایپروایزر Citrix Xenserver  نمونه هایی از هایپروایزر نوع یک محسوب می شود.

Hypervisor Type 2

هایپروایزر نوع دوم (Hypervisor Type 2) که بطور مستقیم بر روی یکی از سیستم عامل های متداول به عنوان یک برنامه کاربردی یا process اجرا می شود. این نوع از هایپروایزر منابع سخت افزاری سیستم عاملی که بر روی آن نصب شده است را مجازی می کند و با توجه به  برخی محدودیت های معماری در نصب، هنوز هم استفاده از آنها در محیط های آزمایشی و غیرعملیاتی بسیار محبوب و رایج هستند. از برجسته ترین نمونه های  هایپروایزر نوع دوم، می توان به هایپروایزرهای  VMware Workstation یا Virtual Box اشاره کرد.

پشتیبانی دیتاسنتر سازمان ها

تیم ما متشکل از متخصصین در زمینه مجازی سازی ، آماده ارائه خدمات نصب و پیکربندی هایپروایزر می باشد .مهم ترین امر بعد از پیاده سازی و استقرار مجازی ساز سرور ، مدیریت و پشتیبانی دیتاسنتر شما می باشد که نیازمند پلن مناسب برای پشتیبان گیری و ارائه راه کارهای Disaster Recovery می باشد.برای مشاوره با ما در ارتباط باشید.

تخصصی خدمات مجازی ساز سرور

مزایای استفاده از Server Virtualization

کاهش تعداد سرور های فیزیکی

کاهش هزینه های نگهداری و سیستم های سرمایشی

مدیریت متمرکز زیرساخت سرور ها

تسهیل در فرایند پشتیبان گیری

افزایش بازدهی و استفاده از صد در صد توان سرور های فیزیکی

کاهش هزینه خرید سخت افزار های فیزیکی

. . .

برای مشاوره  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ارائه بهترین راه حل متناسب با نیاز کارفرما ،هدف  تیم ما می باشد.

شماره تماس

3850098 0912

آدرس ایمیل

info@farait.com