مجازی سازی دسکتاپ

ارائه خدمات میزکار مجازی

مجازی سازی دسکتاپ

مجازی سازی دسکتاپ(VDI) Virtual Desktop Infrastructure ، تکنولوژی انتقال تصویر دسکتاپ کاربران روی بستر شبکه می باشد.این امر با استفاده از پروتکل های قدرتمند انتقال تصویر روی هر دستگاهی به راحتی امکان پذیر می باشد.

مجازی سازی دسکتاپ در سازمان ها

مجازی سازی دسکتاپ به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات مجموعه خود را به صورت متمرکز در دیتاسنتر خود نگه داری کنند.با استفاده از این تکنولوژی تمامی کیس های کاربران در سطح شبکه سازمان جمع آوری شده و به جای آن سر میز هر کاربر دستگاهی به عنوان زیروکلاینت قرار داده می شود. با استفاده از سرویس مجازی سازی سرور برای هر کاربر یک ماشین مجازی و سیستم عامل مورد نیاز روی سرور سازمان نصب و پیکربندی می شودو با استفاده از این سرویس ، تصویر دسکتاپ با استفاده از پروتکل قدرتمند انتقال تصویر روی زیروکلاینت ، تحویل کاربران ما می شود.

سرویس میزکارمجازی به مدیران شبکه کمک می کند تا تمامی اطلاعات و سیستم عامل های یوزر به صورت متمرکز در دیتاسنتر سازمان ذخیره و نگه داری شود. هیچ دیتا و پروسسی سمت کاربران سازمان انجام نمی شود و تمامی پروسس روی سرور های مجموعه انجام می شود.

شرکت های ارائه دهنده سرویس مجازی سازی دسکتاپ

Citrix

سیتریکس قدرتمند ترین شرکت در زمینه ارائه سرویس میزکار مجازی می باشد که محصول Citrix Virtual Apps and Desktops توسط این شرکت ارائه می شود.این شرکت از پروتکل های اختصاصی HDX و ICA  و تکنولوژی Websocket  برای ارائه سرویس میزکار مجازی استفاده می کند.

VMware

شرکت معروف VMware ارائه کننده سرویس VMware Horizon View  در زمینه میزکار مجازی می باشد .این شرکت به لحاظ کیفیت و قدرت دومین شرکت در زمینه میزکار مجازی می باشد.پروتکل های قدرتمند PCoIP و VMware Blast ، پروتکل های سرویس Horizon  این شرکت می باشند.

مزایای استفاده از مجازی سازی دسکتاپ

افزایش چشم گیر امنیت اطلاعات سازمان

در زیرساخت دسکتاپ مجازی هیچ گونه اطلاعاتی سمت کاربر ذخیره نشده و تمامی اطلاعات به صورت متمرکز در دیتاسنتر مرکزی سازمان ذخیره می شود و تصویر رمزنگاری شده به سمت کاربر ما ارسال می شود، بنابراین به لحاظ ذخیره سازی اطلاعات دور از دسترس کاربر بوده و مدیریت دسترسی و عملکرد کاربر کاملا تحت کنترل مدیر شبکه می باشد.

حذف مشکلات سخت افزاری سمت کاربران با حذف کیس های کامپیوتر

یکی از مشکلات عمده ی شبکه های قدیمی مبتنی بر کیس کامپیوتر ، مشکلات سخت افزاری هست که ادمین های شبکه با آنها روبرو هستند، که دلیل عمده این مشکلات وجود سخت افزارهای مکانیکی درکیس ها و تولید گرمایی هست که توسط سخت افزار کیس کامپیوتر تولید می شود .با حذف کیس های کامپیوتر و جایگزین آنها با زیروکلاینت عملا تمامی مشکلات سخت افزاری مربوط به کیس های کامپیوتر از سمت کاربر حذف می شود.

امکان رسیدگی سریع به مشکلات کاربران

با توجه به حذف کیس ها تمامی مشکلات سخت افزاری سمت کاربران حذف می شود و مشکلات کاربران فقط به مشکلات نرم افزاری محدود می شوند و حل مشکلات نرم افزاری با نرم افزاری های ریموت ادمین به راحتی قابل حل کردن می باشند . 

مدیریت یکپارچه اطلاعات

با جایگزین شدن زیروکلاینت با کیس های کامپیوتر ، هیچ گونه سخت افزار و نرم افزاری سمت کاربران ما نگه داری نشده و زیروکلاینت صرفا به عنوان درگاه دسترسی در اختیار کاربران ما قرار می گیرد.

تمای اطلاعات به صورت یکپارچه و مدیریت شده در سرورها و حافظه ها در دیتاسنتر شرکت و سازمان شما قرار می گیرد. 

کاهش چشم گیر انرژی مصرفی به دلیل حذف کیس و استفاده از زیروکلاینت

با حذف کیس های کامپیوتری از سمت کاربران در شرکت ها و سازمان ها ، در مصرف انرژی سازمان شما تا بیش از 75%  صرفه جویی می شود.

به لحاظ بررسی فضای فیزیکی  کیس های کامپیوتری با زیروکلاینت ها ، می توان گفت زیروکلاینت ها به اندازه ی یک کارت عابربانک می باشند که به لحاظ جانمایی سر میز کاربران بسیار موثر واقع می شوند.

کاهش نیروی انسانی برای رسیدگی به مشکلات کاربران

با توجه به حذف برخی مشکلات در زیرساخت میزکار مجازی و متمرکز کردن اطلاعات و سیستم عامل های سازمان در دیتاسنتر ، سازمان  به نیرو های متخصص کمتری برای حل مشکلات کاربران نیاز دارد. 

در  مقایسه زیرساخت های مبتنی بر زیرساخت میزکار مجازی و شبکه های قدیمی ، نیاز سازمان به نیروی متخصص 1/3 می شود. 

شماره تماس

3850098 0912

آدرس ایمیل

info@farait.com

ساعات کاری

همه روزه ۹ – 16